- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550), Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543), Набоченко, О.О., Данілавічютє, Е.А. (orcid.org/0000-0003-3911-7612), Ільяна, Валентина Михайлівна (orcid.org/0000-0001-5208-8399), Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708), Литовченко, С.В. (orcid.org/0000-0003-0001-4667), Бабяк, О.О. (orcid.org/0000-0001-6337-1202), Недозим, І.В. (orcid.org/0000-0002-9830-3610), Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0003-2021-7453), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024), Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053), Трофименко, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0001-9062-0294), Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704), Мартинюк, Зоряна Степанівна (orcid.org/0000-0002-1288-3838), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505), Жук, В.В. (orcid.org/0000-0001-8183-5250), Грибань, Галина Віталіївна (orcid.org/0000-0001-8488-7179) and Курінна, Владислава Русланівна (orcid.org/0000-0002-6257-6596)
(2021)
Methodical recommendations for inclusive resource centers to determine the categories (typology) of educational difficulties for people with SEN and levels of support in the educational process
[Teaching Resource]
|
Text
Метод. рекомендації для ІРЦ.pdf
- Published Version
Download (2MB)
|
Abstract
The methodical recommendations list the possible features of the development of a child with special educational needs and the existing educational difficulties that may be inherent in it; methodological tools for measuring the degree of their manifestation, identifying barriers, special educational needs and strategies for further support are provided.
Item Type: |
Teaching Resource
|
Additional Information: |
Прохоренко, Л.І., Ярмола, Н.А., Набоченко, О.О., Данілавічютє, Е.А., Ільяна, В.М., Костенко, Т.М., Чеботарьова, О.В., Литовченко, С.В., Бабяк, О.О., Недозим, І.В., Омельченко, І.М., Блеч, Г.О., Трикоз, С.В., Гладченко, І.В., Трофименко, Л.І., Рібцун, Ю.В., Мартинюк, З.С., Довгопола, К.С., Жук, В.В., Грибань, Г.В., & Курінна, В.Р. (уклад.). (2021). Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі. Київ: Інститут спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. https://bit.ly/3mzL8sZ
Ухвалено Вченою радою Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (протокол №9 від 2 грудня 2021 р.) |
Keywords: |
methodical recommendations; education of children with special educational needs; inclusive resource centers |
Subjects: |
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
Divisions: |
Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Common resources institute |
Depositing User: |
наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
|
Date Deposited: |
22 Jun 2022 18:44 |
Last Modified: |
22 Jun 2022 18:44 |
URI: |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730995 |
Downloads per month over past year
Actions (login required)
|
View Item |