Restructuring in the education of children with disabilities: achieving efficiency in new realities

- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475) (2023) Restructuring in the education of children with disabilities: achieving efficiency in new realities In: Україна на шляху відновлення: завдання науки і освіти в європеїзації держави : матеріали Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 17–19 травня 2023 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 824-829.

[thumbnail of Таранченко_vseukrayinska-mizhgaluzeva - naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-ukrayina-na-shlyahu-vidnovlennya - zavdannya-nauki-i-osviti-v-yevropeyizaciyi-derzhavi_publications-824-829.pdf] Text
Таранченко_vseukrayinska-mizhgaluzeva - naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-ukrayina-na-shlyahu-vidnovlennya - zavdannya-nauki-i-osviti-v-yevropeyizaciyi-derzhavi_publications-824-829.pdf - Published Version

Download (274kB)

Abstract

The article presents certain aspects of the transformation of the education of children with special educational needs in Ukraine, which should ensure its quality progress in the post-war period. In particular, we are talking about restructuring, which is understood as changes aimed at increasing the efficiency of functioning in various aspects. Technologization of the educational sphere is singled out as a modern practice-oriented mechanism for the implementation of new ideas, while the defining conditions for its implementation are the improvement of the qualifications of specialists and qualitative changes in the management of the educational sphere. It is noted that a clear list of systemic measures necessary for reformatting the education system in accordance with the progress of the country with its unique socio-cultural context should be outlined.

Item Type: Book Section
Additional Information: У збірник увійшли статті та тези учасників Всеукраїнської міжгалузевої «Україна на шляху відновлення: завдання науки і освіти в європеїзації держави», у яких розкрито проблематику інноваційного розвитку українського суспільства, зокрема освіти та науки; післявоєнного відновлення на європейських цінностях демократії, прав людини, свободи, рівності, поваги до людської гідності та верховенства права; розвитку обдарованих дітей і юні в умовах боротьби за незалежність і цілісність.Тематика публікацій:інновація VS традиція: філософський, історіософський, історичний дискурс; Alter ego України після війни: соціальні і психологічні детермінанти розвитку; освіта у трансформаціях України: першочергові завдання; обдаровані діти й обдарованість: сьогодення і перспектива. Видання рекомендовано для науковців, керівників і представників освітніх закладів, інститутів післядипломної освіти, педагогічних працівників усіх ланок системи освіти. Статті подано в авторській редакції (збережено стилістику, орфографію та мову). Автори опублікованих матеріалів несуть відповідальність за точність наведених фактів, цитат, посилань на джерела тощо.
Keywords: education, educational space, restructuring, educational technologies, inclusiveness, multiculturalism
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with hearing disabilities
Depositing User: Зав.від. С.В. Литовченко
Date Deposited: 27 Jun 2023 20:16
Last Modified: 27 Jun 2023 20:16
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735940

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item