Retail trade of special services in Ukraine and the United States of America (vicious aspect)

- Шевченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0432-8893) (2020) Retail trade of special services in Ukraine and the United States of America (vicious aspect) In: Pedagogical comparative studies and international education 2020: a globalized space of innovation: Proceedings of the IV Intern. scientific and practical. conf., Kiev, 28 herbs. 2020 . Авторитет, м. Київ, Україна; м. Біла Церква, Україна, pp. 104-106. ISBN 978-966-97763-9-6

[thumbnail of Comparative_2020_web-104-106.pdf] Text
Comparative_2020_web-104-106.pdf

Download (349kB)

Abstract

У тезах встановлено, що спеціальна освіта на початку незалежності України була представлена 8-ма типами спеціальних закладів: для дітей з порушеннями слуху, слабочуючих, з порушеннями зору, слабозорих, з тяжкими порушеннями мовлення, з порушеннями опорно-рухового апарату, для pозумововідсталих, затримкою психічного розвитку.

Item Type: Book Section
Keywords: special education development, children with special needs, special institutions, remedial classes
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of History and Philosophy of Education
Depositing User: к.пед.н. старший науковий співробітник Світлана Миколаївна Шевченко
Date Deposited: 26 Jun 2020 05:32
Last Modified: 26 Jun 2020 05:32
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721039

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item