Browse by Scientific subject

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: N | P | А | Б | Г | Д | К | М | Н | О | П | С
Number of items: 24.

N

- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) "New Ukrainian School": the Present and the View to the Future Labor at Educatio, 5. pp. 89-106. ISSN 2353-4745

P

- Pylynski, Yaroslav (orcid.org/0000-0002-7225-3467) (2017) Deliberative teaching and learning as powerful instrument for democratic education in modern Ukraine Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник (2). pp. 67-87. ISSN 2543-7925

А

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2017) Mechanisms for financing training teaching staff in developed English-speaking countries In: Development of Comparative professional Pedagogy in the context of Global and integral processes , 1 . Хмельницький національний університет, м. Київ - м. Хмельницький, Україна, pp. 112-114.

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2017) Periodization of the development of transnational higher education in developed English-speaking countries in the second half of the 20th - the beginning of the XXI century. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія", 2 (6). pp. 15-19. ISSN 2413-3329

- Авшенюк, Н.М. (2017) Prospections оf Education Transnationalization in Strategic Guidelines of The Developed English-Speaking Countries Edukacja dla przyszlosci w swietle wyzwan XXI wieku. pp. 146-159. ISSN ISBN 978-83-8018-142-7

Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X), Дяченко, Л.М., Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689), Марусинець, М.М. (orcid.org/0000-0001-7366-9328), Огієнко, О.І., Сулима, О.В. and Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Foreign experience of teachers professional training . ТОВ "ДКС Центр", м. Київ, Україна.

Б

- Баніт, Ольга Василівна (2017) System of training for personnel in the transnational corporation Volkswagen Group Poland Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, 1 (13). pp. 99-109. ISSN 2308-6386; ISBN 978-617-640-308-1

Г

- Годлевська, К.В. (2017) The Practical-Oriented as a Leading Principle of Construction Kurikulumu Training for Future Elementary School Teacher in Hungary Euro-American Scientific Cooperation (16). pp. 63-67.

- Годлевська, К.В. (2017) Development of Academic Mobility of Students as Implementation of the Bologna Process Principles in the Professional Training of Hungarian Teachers In: Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін: матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (06-07 квітня 2017 року, м. Суми) . Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 114-116. ISBN 978-966-698-237-0

Д

- Дяченко, Л.М. (orcid.org/0000-0001-6897-124X) (2017) Legislative support continuous pedagogical education in the Federal Republic of Germany In: Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних . Хмельницький національний університет, м. Київ - м. Хмельницький, Україна, pp. 24-27.

- Дяченко, Л.М. (2017) The state of school teachers’ professional training in the Federal Republic of Germany at the beginning of the XXI century Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник (2). ISSN 2543-7925

К

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2017) Legislative regulation of adult education in Finland In: Development of comparative professional pedagogy in the context of globalization and integration processes Порівняльна педагогіка , 1 (1). Термінова поліграфія, м. Київ-Хмельницький, Україна, pp. 32-34.

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2017) The legislative framework of adult education in Finland and Ukraine Освіта для майбутнього у перспективі орієнтації на ринок праці. pp. 393-403. ISSN ISBN 978-83-8018-143-4

М

- Марусинець, М.М. (2017) Formal and informal education theory: domestic and foreign experience In: Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів . Хмельницький національний університет, м. Київ, Україна - м. Хмельницький, Україна, pp. 37-39.

Н

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Lifelong professional education in the context of the human capital theory Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). pp. 246-259.

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Sub-disciplines of pedagogy: globalization and informational and technological contexts Збірник наукових праць п'ятої Міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи» (5). pp. 10-16. ISSN 2411-4685

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Vocational education in national politics: the prognostic aspect Education for the future in the light of challenges of the 21st century, 1 (2). pp. 126-146.

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) and Тименко, Володимир Петрович (2017) 25 years old of The Professional Education and Adult Education Department of NAES of Ukraine Профтехосвіта, 11 (107). pp. 2-7.

О

- Огієнко, О.І. (2017) Modern trends in adult educator training: European dimension Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник (2). pp. 509-521. ISSN 2543-7925

П

Пилинський, Я. М. (2017) Advisory meetings are an effective method of democratic education of adult citizens in a context of decentralization . ТОВ «Поліграф Експерт», м. Київ, Україна.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Museum Pedagogy in Greece Museum Pedagogy - Problems, Present, Prospects, 1 (1). pp. 84-88.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Features of the professionalization of andragogs in Greece In: Development of comparative professional pedagogy in the context of globalization and integration processes , 1 (1). Термінова поліграфія, м. Київ-Хмельницький, Україна, pp. 175-178.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Modern philosophical and pedagogical conceptions of teacher education development in the countries of Southern Europe Науковий вісник Ужгородського національного університету : Cерія: "Педагогіка. Соціальна робота", 2 (41). pp. 210-213. ISSN 2524-0609

С

Сотська, Г.І. (orcid.org/0000-0002-0184-2715) and Тринус, О.В. (orcid.org/0000-0003-2945-0796) (2017) Recommendations on the results of scientific and practical mass events of the Institute of Pedagogical and Adult Education of the NAES of Ukraine in 2017 . ТОВ "ДКС Центр", м. Київ, Україна.

This list was generated on Fri Apr 19 19:12:41 2024 EEST.