The image of media persons in a parasocial interaction: the desirability and rejection

- Чаплінська, Юлія Сергіївна (2014) Образ медіаперсони в парасоціальній взаємодії: бажаність та відторгнення Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Костюка, 11 (13). pp. 514-521. ISSN 2072-4772

[img]
Preview
PDF
Чаплінська ЮС_ОБРАЗ МЕДІАПЕРСОНИ В ПАРАСОЦІАЛЬНІЙ ВЗАЄМОДІЇ_БАЖАНІСТЬ ТА ВІДТОРГНЕННЯ.pdf

Download (524kB) | Preview

Abstract

In the article describes the key characteristics of the desirability audience mediaheroes and the classification of the six types mediapersonas with which people are not willing to build parasocial relationships, it can be used in the media industry in the step of creating images of mediasymbol.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Parasocial relationships, media personas, classification.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Divisions: The Institute of Social and Political Psychology > Laboratory for Psychology of Mass Communication and Media Education
Depositing User: с.н.с. Юлія Сергіївна Чаплінська
Date Deposited: 24 May 2015 14:17
Last Modified: 24 May 2015 14:17
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/9277

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item