КЛАСИФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН-КУРСІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

- Кірін, Роман Станіславович, Хоменко, Володимир Львович and Пащенко, Олександр Анатолійович (2020) КЛАСИФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН-КУРСІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ Інформац, 4 (78). pp. 315-330. ISSN 2076-8184

[img] Text (У статті проаналізовано діапазон масових відкритих онлайн курсів з інтелектуальної власності на провідних платформах дистанційного навчання як елемент інформаційно-освітніх технологій.)
3353 - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (70kB)

Abstract

У статті проаналізовано діапазон масових відкритих онлайн курсів з інтелектуальної власності на провідних платформах дистанційного навчання як елемент інформаційно-освітніх технологій. Розглянуто онлайн курси на платформах: Coursera, EdX, FutureLearn, SWAYAM, Canvas Network, Центр електронного навчання Всесвітньої організації інтелектуальної власності та інших. Коротко охарактеризовано ці платформи. Масові відкриті онлайн курси, що функціонують на базі цих платформ, стосуються різних аспектів інтелектуальної власності. Для кожного курсу зазначені: університет або організація, яка його створила; викладач; мова викладання; тривалість курсу і навантаження, необхідне для його освоєння; умови доступу до освітніх ресурсів курсу і отримання сертифіката про його проходження. Наведено кількісний розподіл курсів за країнами-розробниками дистанційних курсів з інтелектуальної власності. Лідерами тут є міжнародні організації та США. Розглянуто можливості доступу з точки зору мовної підготовки. Переважна більшість курсів доступна англійською мовою. Значна частина курсів доступна також російською. Було зроблено розподіл дистанційних курсів за тематичним спрямуванням. В основному онлайн курси розглядають лише загальні питання інтелектуальної власності. Замало курсів, які корисні для отримання ґрунтовних знань з конкретних питань. Особлива увага приділена такому важливому і цікавому аспекту, як-от можливості доступу до змісту і отримання сертифіката за проходження курсу. За цими критеріями всі курси були розділені на чотири групи. Було виявлено, що отримання сертифіката на переважній більшості дистанційних курсів з інтелектуальної власності на цих платформах є тією чи іншою мірою платним або сертифікат про закінчення курсу взагалі відсутній. Лише дев’ять курсів мають повністю безкоштовний доступ до освітніх ресурсів і отримання сертифіката.

Item Type: Article
Keywords: інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-освітні технології, відкриті освітні ресурси, масовий відкритий онлайн курс, інтелектуальна власність
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 374 Education and training out of school. Further education
Divisions: Institute for Digitalisation of Education > Experimental laboratory
Depositing User: Доцент Володимир Львович Хоменко
Date Deposited: 31 Oct 2023 07:43
Last Modified: 31 Oct 2023 07:43
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737360

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item