Contents of a school textbook in mathematics: psychological and methodological aspect

- Бурда, Михайло Іванович and Тарасенкова, Н.А. (orcid.org/0000-0002-6418-6380) (2020) Contents of a school textbook in mathematics: psychological and methodological aspect In: Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу – ІТМ*плюс-2020»: матеріали ІІІ Міжнародної дистанційної науково-методичної конференції (квітень - травень 2020 р., м. Суми) . ФОП Цьома. С.П., м. Суми, Україна, pp. 164-166. ISBN 978–617–7487–69–1

[img] Text
ITM-2020-1-164-166.pdf - Published Version

Download (746kB)

Abstract

General psychological and methodological requirements for the selection of educational texts, task system and methodological apparatus of mathematics textbooks are offered. It is proved that the implementation of the proposed requirements ensures the accessibility, practice-oriented orientation of the textbooks content and contributes to the creative development of students.

Item Type: Book Section
Keywords: content; textbook; mathematics; requirements
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Mathematical and Informatics Education
Depositing User: науковий співробітник Вікторія Вікторівна Волошена
Date Deposited: 04 Feb 2022 19:24
Last Modified: 04 Feb 2022 19:24
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723584

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item