Військові традиції і звичаї як чинники підвищення якості вищої військової освіти

- Отич, О.М. (2014) Військові традиції і звичаї як чинники підвищення якості вищої військової освіти Вища освіта України (Науковий та науково-методичний часопис), Том 1 (3). pp. 59-63. ISSN 2078-1016

[img]
Preview
PDF
Отич_О_М.pdf - Published Version

Download (309kB)

Abstract

У статті здійснено філософсько-культурологічний і семантичний аналіз військових традицій, звичаїв та ритуалів. Представлено йс класифікації на основі різних критеріїв. Схарактеризовано & функції, ознаки, способи існування, механізми впливу, історичне значення. Обгрунтовано їх патріотично-виховну й морально-психологічну цінність як чинників підвищення якості вищої військової освіти.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: військова освіта, захист Вітчизни, морально-патріотичне виховання, бойовий дух, військові традиції звичаї, ритуали.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 35 Public administration. Government.
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Pedagogical Aesthetics and Ethics Department
Depositing User: Вероніка Губчик
Date Deposited: 11 Nov 2014 15:50
Last Modified: 11 Nov 2014 15:50
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/6859

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item