Особливості підготовки вчителів швейцарської конфедерації до здійснення інклюзивного навчання

- П'ятакова, Т.С. (2009) Особливості підготовки вчителів швейцарської конфедерації до здійснення інклюзивного навчання Імідж сучасного педагога.Підготовка вчителя в умовах глобалізації, 10 (99). pp. 37-39.

[img]
Preview
PDF
Пятакова.pdf - Published Version

Download (12MB)

Abstract

On working on the article the author analysed main national and international approaches to the determination of the terms such as «inclusive education», «inclusive teaching», «social inclu-sion», «special educational needs» and outlined the peculiarities of teachers training in Switzerland to be able to teach children with special educational needs.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Training of teachers, Switzerland, inclusive education
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Comparative Vocational Education Department
Depositing User: Т.С. П'ятакова
Date Deposited: 16 Sep 2014 16:45
Last Modified: 16 Sep 2014 16:45
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/6183

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item