Факультативне навчання в контексті фундаменталізації змісту освіти

- Кизенко, Василь Іванович (2013) Факультативне навчання в контексті фундаменталізації змісту освіти In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2013 рік Інститут педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна, pp. 118-119.

[img] PDF
Tza13_13_KVI.pdf - Updated Version
Restricted to Registered users only

Download (205kB) | Request a copy
Official URL: http://undip.org.ua

Abstract

Серед форм диференціації, які створюють передумови для активізації самостійної діяльності школярів і сприяють реалізації творчого потенціалу особистості, чільне місце посідають факультативи. Аналіз теоретичних надбань з проблеми шкільних факультативів дає підстави для висновку, що не всі її аспекти досліджено достатньо вичерпно.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: старша школа, фундаменталізація змісту освіти, факультативне навчання, принцип науковості.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Didactics
Depositing User: Науковий співробітник Сергій Володимирович Косянчук
Date Deposited: 11 Apr 2014 08:35
Last Modified: 11 Apr 2014 08:35
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3398

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item