Providing reflexive monitoring student learning

- Романов, Л.А. (2013) Providing reflexive monitoring student learning Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»., 31 (49). pp. 523-529. ISSN 9780966-8840-94-4(7)

[img]
Preview
PDF
Забезпечення_рефлексивного_контролю_навчання_студентів.pdf

Download (196kB)

Abstract

У статті обґрунтовано важливість рефлексивного контролю в навчанні, який спрямований на структуру діяльності самого студента, ґрунтується на його увазі до власних способів діяльності і за своєю сутністю є самоконтролем. Визначено й охарактеризовано такі чинники рефлексивного контролю: спільне розроблення викладачами та студентами системи контролю, систематичне консультування студентів, залучення студентів до перевірки робіт, обговорення й аналіз результатів навчання в навчальній групі.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: reflexive control, teacher, student, effectiveness.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Vocational Education > Laboratory of online course book for VET
Depositing User: Леонід Романов
Date Deposited: 07 Apr 2014 08:55
Last Modified: 07 Apr 2014 08:55
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3090

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item