Еволюція змісту і структуришкільного підручника з історії стародавнього світу середини ХІХ – початку ХХ століття

- Мороз, Петро Володимирович and Мороз, Ірина Володимирівна (2012) Еволюція змісту і структуришкільного підручника з історії стародавнього світу середини ХІХ – початку ХХ століття Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць, 1 (12). pp. 179-188.

[img]
Preview
PDF
Еволюція_змісту_і_структури_шкільного_підрунчика.pdf

Download (187kB)

Abstract

In the article the process of creation of school textbook ancient history opens up in a period is the middle of ХІХ - the beginning ХХ age. It is set that maintenance of schools textbooks of ancient history depended on the educational systems and was predetermined by social and political, socio-economic and cultural-educational factors.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Ancient History school textbook, process of textbook creation, principles of content selection and construction, structure of the textbook.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Social Studies Education
Depositing User: завідувач науково-організаційного відділу Інститут педагогіки, старший науковий співробітник Петро Володимирович Мороз
Date Deposited: 03 Mar 2014 11:25
Last Modified: 16 Aug 2015 11:52
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1808

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item