Browse by Scientific subject
N
- Nabochenko, Olha O. (orcid.org/0000-0002-9347-3864), Dovhopola, Kateryna S. (orcid.org/0000-0002-5306-4505), Kostenko, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Stakhova, Larisa L. (orcid.org/0000-0002-0540-0674), Rudenko, Liliia M. (orcid.org/0000-0003-1655-5708), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Liakhova, Nataliia А. (orcid.org/0000-0003-0503-9935) (2024) Mental health of children with special educational needs in the context of long-term crisis challenges: as seen by parents Wiadomości Lekarskie Medical Advances, 2 (77). pp. 280-286. ISSN 0043-5147
O
- Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090), Dushka, Alla (orcid.org/0000-0003-0805-7813), Suprun, Hanna (orcid.org/0000-0003-3282-7603) and Moiseienko, Iryna (orcid.org/0000-0003-3642-3331) (2024) Educational applications of emotional intelligence for individuals with autism spectrum disorder Revista Conhecimento & Diversidade, 16 (42). pp. 130-145. ISSN 2237-8049
О
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2024) A diagnostic tool to study the moral-behavioural component of social intelligence in pre-schoolers with mild intellectual disabilities and pre-schoolers with normative development Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (24). pp. 180-194. ISSN 2313-4011
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2024) Polyaptitude as a cornerstone determinant of the formation of social intelligence in preschoolers with mild intellectual difficulties In: Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти: збірник наукових праць до 220-ї річниці з дня заснування університету . ХНПУ імені Г. С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 144-147.
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2024) Scientific and methodological support for the introduction of modern technology for the formation of social intelligence in preschoolers with mild intellectual difficulties In: Особистість та освіта в умовах сучасних соціокультурних викликів: ціннісно-світоглядні та науково-методичні аспекти. Збірник матеріалів науково-практичної конференції, 22 лютого 2024 р. . КЗВО «ДАНО» ДОР», м. Дніпро, Україна, pp. 326-329.
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2024) A diagnostic toolkit for studying the emotional-subjective component of social intelligence in pre-schoolers with mild intellectual disabilities Психологія і особистість, 1. pp. 174-194. ISSN 2226-4078
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0002-4698-0273) and Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) (2024) Multiply approaches to study on social intelligence in pre-schoolers with mild intellectual disabilities Габітус (57). pp. 167-174. ISSN 2663-5208
П
- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2024) Psychology of inclusion: education and socialization of children with special needs Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (115). pp. 7-20. ISSN 2312-2781
- Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2024) Іnclusiveness and accessibility of educational space: children with special educational needs Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2 (25). pp. 203-219. ISSN 2313-4011
Р
- Рапіна, Л.А. (orcid.org/0009-0006-6349-7650) (2024) Ivan Sokolyansky - an outstanding Ukrainian scientist, the founder of the national school of deaf and hard-of-hearing pedagogy: for the 135th anniversary of his birth Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (114). pp. 162-177. ISSN 2312-2781
С
- Сушко, П.М. (orcid.org/0000-0002-0356-2047) and Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550) (2024) Analysis of the activities of inclusive resource centers in Ukraine during the conditions of war Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (114). pp. 7-30. ISSN 2312-2781