Browse by Scientific subject
B
- Bilousova, Liudmyla I. (orcid.org/0000-0002-2364-1885), Gryzun, Liudmyla E. (orcid.org/0000-0002-5274-5624) and Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) Practice of applying functional approach to the design of digital learning aids Journal of Physics: Conference Series. XIV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education 18/05/2022 - 20/05/2022 Kryvyi Rih, Ukraine (2288). ISSN 1742-6596
- Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120) and Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838) (2022) Extended Reality in Digital Learning: Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation Person-oriented Approach (3L-Person 2021) co-located with 17th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: Integration, Harmonization, and Knowledge Transfer (ICTERI 2021) Kherson, Ukraine, October 1, 2021. pp. 119-128. ISSN 1613-0073
G
- Gayevska, Olena (orcid.org/0000-0001-6850-8757) and Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564) (2022) Pedagogical strategies with immersive technologies for teaching and learning the Japanese language Information Technologies and Learning Tools, 6 (92). pp. 99-110. ISSN 2076-8184
M
- Morze, Nataliia (orcid.org/0000-0003-3477-9254), Buinytska, O. P. (orcid.org/0000-0002-3611-2114), Varchenko-Trotsenko, L. O. (orcid.org/0000-0003-0723-4195), Vasylenko, S. V. (orcid.org/0000-0002-5790-572X), Nastas, D. L. (orcid.org/0000-0002-9008-8100), Tiutiunnyk, A. V. (orcid.org/0000-0003-2909-7697) and Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) System for digital professional development of university teachers Educational Technology Quarterly, 2. pp. 152-168. ISSN 2831-5332
S
- Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564) (2022) Methodical aspects of using virtual museums of the educational process in general secondary education institutions Physical and Mathematical Education, 3 (35). pp. 71-76. ISSN 2413-1571
- Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564) (2022) Approaches to the using of virtual reality learning environment for general school In: Матеріали всеукраїнської вебконференції «Теорія і практика цифрового навчання в сучасних закладах освіти» (присвячується 110-річчю Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського) . Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна.
- Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564) (2022) The use augmented reality tools by teacher for inquiry-based approach of STEAM-education in general school In: Тези доповідей VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології в освіті, науці і техніці» (ІТОНТ-2022), (Черкаси, 23-25 червня 2022 р.) . ЧДТУ, м. Черкаси, Україна, pp. 193-196.
І
Інститут цифровізації освіти, НАПН України and Національна академія освіти ім. І. Алтинсаріна, МОН Республіки Казахстан (2022) "Immersive technologies in education": the collection of materials of the ІI Scientific and Practical Conference with International Participation . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-8226-06-0
Б
- Баценко, Сергій Вікторович (orcid.org/0000-0002-7752-609X) (2022) Development of school principals’ financial literacy: results of online survey Освітологія, 11 (11). pp. 58-67. ISSN 2226-3012
Г
- Горбаченко, В.І. and Коркішко, І. А. (2022) Immersive technologies in general secondary education: essence, advantages, prospects and risks of use Інститут цифровізації освіти НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)
- Гриб'юк, О.О. (orcid.org/0000-0003-3402-0520) (2022) Pedagogical design of virtual and augmented reality COMSRL components in exploratory learning of science and mathematics students at school Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах (83). pp. 78-93. ISSN 1992-5786
- Гриб'юк, О.О. (orcid.org/0000-0003-3402-0520) (2022) Psychophysiological approaches to the design of computer-oriented methodological systems for research-based learning of students with pedagogically sensitive use of immersive technologies Габітус (39). pp. 95-102. ISSN 2663-5208
Д
- Дементієвська, Н.П. (orcid.org/0000-0003-2985-3771) and Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X) (2022) Virtual laboratory works in physics using interactive computer simulations: a collection of educational materials [Teaching Resource]
- Драч, І.І. (orcid.org/0000-0001-7501-4122), Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) and Слободянюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-1927-3362) (2022) Experience Of Implementating Insitutional Policicies On Open Science In European Universities Інформаційні технології і засоби навчання, 4 (90). pp. 173-190. ISSN 2076-8184
Л
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) Readiness of students of general secondary education institutions to use virtual reality in the education process Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 4 (9). pp. 218-231. ISSN 2786-4952
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) Using Virtual and Augmented Reality in a STEM-Oriented Environment: Methodological Aspects In: Всеукраїнська вебконференція «Теорія і практика цифрового навчання в сучасних закладах освіти» - (26 травня 2022 року) . Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна.
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) The technology of teaching primary school pupils "SMART KIDS" [Experiment]
Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) (2022) Creation of digital educational content with augmented reality: Blippbuilder service: the manual . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-8226-15-2
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) and Водоп'ян, Наталія Іванівна (orcid.org/0000-0002-8513-8812) (2022) Analysis of approaches to the implementation of theoretical concepts of foreign authors in the organization of distance forms forms of education in general secondary education in Ukraine Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (63). pp. 19-28. ISSN 2412-1142
- Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635) and Сороко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9189-6564) (2022) Gymnasium students readiness to the augmented reality using in the educational process Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 1 (50). pp. 158-164. ISSN 2524-0609
С
- Слободяник, О.В. (orcid.org/0000-0003-3504-2684) (2022) The impact of augmented reality tools on the formation of students' cognitive abilities In: Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІV-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 20 листопада - 8 грудня 2022 року . РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, м. Кропивницький, Україна, pp. 66-67.
- Слободяник, О.В. (orcid.org/0000-0003-3504-2684) (2022) Augmented reality in extracurricular work (preparation stage) In: «Імерсивні технології в освіті»: збірник матеріалів ІІ Науково-практичної конференції з міжнародною участю . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 152-157. ISBN 978-617-8226-06-0
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X) (2022) Taking into account the features of AR/VR technologies when using them in the educational process of general secondary education institutions In: Звітна науково-практична конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України.10.02.2022 р. . Інститут цифровізації освіти НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-617-8226-04-6
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X) (2022) Educational content of immersive environments In: «Імерсивні технології в освіті»: збірник матеріалів ІІ Науково-практичної конференції з міжнародною участю . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 157-162. ISBN 978-617-8226-06-0
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X) and Слободяник, О.В. (orcid.org/0000-0003-3504-2684) (2022) Application of augmented reality technology in the process of teaching physics In: Матеріали всеукраїнської вебконференції «Теорія і практика цифрового навчання в сучасних закладах освіти» (присвячується 110-річчю Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського) . Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна.