Browse by Scientific subject

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 15.

Article

- Кириченко, В. І. (2017) Main methodological approaches to the formation of prosocial behavior of students in general educational institutions Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (21). pp. 286-298. ISSN 2308-3778

- Кириченко, В. І. (2017) Patriotism as a value-semantic basis for the prosocial behavior of adolescents Педагогіка і психологія, 4 (97). pp. 42-48. ISSN 2304-0629

- Кириченко, В. І., Нечерда, В. Б. and Тарасова, Т. В. (2017) Formation of prosocial behavior of adolescents of vulnerable categories in general educational institutions: to the research problem Психолого-педагогічні проблеми сільської школи, 56 (56). pp. 167-174. ISSN 2307-4922

- Микитенко, М. and Федорченко, Т. Є. (2017) Training technology - as the basis of the correctional work with children’s deviant behavior Психолого-педагогічні проблеми сільської школи, 57 (57). pp. 256-262. ISSN 2307-4922

- Нечерда, В. Б. (2017) Safety as the fundamental need of the child in modern society (to the problem of adolescent vulnerability) Філософія дитинства Януша Корчака. Фундаментальні потреби дитини в сучасному суспільстві: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції з педагогiки та дитячої психології. pp. 243-248. ISSN ISBN 978-966-378-546-2

- Нечерда, В. Б. (2017) Role of non-governmental organizations in the sober lifestyle promoting among teenagers in vulnerable categories Формування тверезого способу життя в сiм’ї та суспiльствi. pp. 36-41.

- Нечерда, В. Б. (2017) Upbringing tolerance adolescents of vulnerable categories Нові тенденції і явища у дитячому і молодіжному середовищі в Україні: цивілізаційний, культурологічний, інформаційний виміри. pp. 149-157.

- Нечерда, В. Б. (2017) Forum-Theater as a Form of Realization of "Philosophy for Children": to the Issue of Education of Adolescents of Vulnerable Categories Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : Педагогічні науки, 5 (91). pp. 72-76. ISSN 2076-6173

- Нечерда, В. Б. and Шаповалов, Б.Б. (2017) Theoretical and Methodical Basics of Formation of Readiness of Vulnerable Teenagers for Activity in Extreme Situations: to the Problems of Research Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (21). pp. 89-103. ISSN 2308-3778

- Хомич, О. Л. (2017) The state of formation of prosocial behavior of main school students Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (21). pp. 312-323. ISSN 2308-3778

Book Section

- Єжова, О. О. (2017) Information and communication technologies in the education and development of students in general educational institutions In: Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал: матеріали звіт. наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України . НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 86-90.

- Нечерда, В. Б. (2017) Features of the theatrical technology in working with adolescents of vulnerable categories In: Матеріали звітної науково-практичної конференції Інституту проблем виховання НАПН України: "Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал" , 5 (5). НАІР, м. Івано-Франківськ, Україан, pp. 174-178.

- Нечерда, В. Б. (2017) The impact of aggression on the health of adolescents of vulnerable categories In: Матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої 25-річчю Медичного інституту Сумського державного університету: "Здоров’я людини: теорія і практика" . Сумський державний університет, м. Суми, Україна, pp. 231-233.

- Тарасова, Т. В. (2017) Resiliency as the ability of adolescents of vulnerable categories to create a positive image of their own "I" In: Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал: Матеріали звітної науково-практичної конференції Інституту проблем виховання НАПН України (за 2017 рік) , 6 . НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 284-288.

- Тарасова, Т. В. (2017) Game technologies in the education of children of vulnerable categories in the context of the formation of their prosocial behavior In: Іграшки та ігрові посібники в системі засобів формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку: матеріали Всеукраїнськогонауково- практичного семінару . Харківська академія неперервної освіти, pp. 26-34.

This list was generated on Wed Mar 27 12:25:11 2024 EET.