Digital Library NAES of Ukraine

Browse by Scientific subject

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: M | В | Г | К | М | П | Р
Number of items: 27.

M

- Moroz, P.V. (2016) The use of caricatures in the school textbooks of world history (methodology of research-based studying) Проблеми сучасного підручника (17). pp. 241-257. ISSN 2411-1309, 2411-7420

- Moroz, P.V. and Moroz, I. V. (2016) Functions of a history textbook for school in terms of research-based training Проблеми сучасного підручника (16). pp. 223-236. ISSN 2411-1309

В

- Величко, Л. П., Козленко, О. Г. (orcid.org/0000-0003-3271-9231), Малієнко, Юлія Борисівна, Мельник, Ю.С. (orcid.org/0000-0002-1268-6199) and Надтока, О. Ф. (2016) Synhronistic table as a means of knoweleges of integration in natural subjects Біологія і хімія в рідній школі, 6 (118). pp. 2-16.

- Власов, Віталій Сергійович (2016) Methods of forming the chronological component of the historical subject competence of primary school students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 127-128. ISBN 978-966-644-398-5

- Власов, Віталій Сергійович (2016) Written sources in the history of Ukraine in the 8th form as a means of modernizing the educational process Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 6-7. pp. 10-12.

- Власов, Віталій Сергійович (2016) Methods of forming the chronological component of the historical substantive competence of primary school pupils Суспільствознавчі предмети. 5–11 класи : навчальні програми, методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. pp. 29-39.

- Власов, Віталій Сергійович (2016) Vulnerable and controversial issues of Ukrainian history in the 8th grade or Can methods preventing the sterilization of history? Суспільствознавчі предмети. 5–11 класи : навчальні програми, методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. pp. 9-20.

Г

- Гупан, Нестор Миколайович (2016) Formation of the axiological component of historical competence of students by means of a school textbook In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 125-126. ISBN 978-966-644-398-5

- Гупан, Нестор Миколайович (2016) Problems of chronology in modern researches on pedagogical history Український педагогічний журнал, 1. pp. 116-121. ISSN 2411-1317

К

- Кришмарел, В. Ю. (2016) Religious competence: to the definition of the concept In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 129-130. ISBN 978-966-644-398-5

- Кришмарел, В. Ю. (2016) Religious competence in the secondary schools: urgency, genetics, components Український педагогічний журнал, 3. pp. 66-73. ISSN 2411-1317

- Кришмарел, В. Ю. (2016) Religious studies component in the formation of the schoolchildren's subject historical competence Релігія та Соціум, 3-4 (23-24). pp. 197-202. ISSN 2224-0306

М

- Малієнко, Юлія Борисівна (2016) Eastern Roman Empire in the content of the course of world history (Grade 7): Intercourse aspect In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 130-131. ISBN 978-966-644-398-5

- Малієнко, Юлія Борисівна (2016) Сompetition «The teacher of the year – 2016»: Рost factum Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 5. pp. 16-17.

- Малієнко, Юлія Борисівна (2016) European states in the Middle Ages. The countries of the Mediterranean sea. From the cycle "Methodology of the study of the Middle Ages". World History, Grade 7 Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 5. pp. 21-26.

- Малієнко, Юлія Борисівна (2016) Formation of historical competence by means of a textbook on history of the Middle Ages Проблеми сучасного підручника (16). pp. 203-212. ISSN 2411-1309

- Малієнко, Юлія Борисівна (2016) European States in the Middle Ages. Holy Roman Empire Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 3. pp. 6-10.

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2016) Features of realization of ethnocultural competence of students at the lessons of history of Ukraine (7-8 cl.) In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 131-132. ISBN 978-966-644-398-5

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2016) Approaches to implementation of ethno-cultural component in process of teaching History of Ukraine (7-8grades) Теоретичні питання культури, освіти та виховання (54). pp. 94-97. ISSN 2411-5983

- Мацейків, Тетяна Іванівна (2016) Мethods of teaching of the ethno-cultural History of Ukraine (7-8grades) Сучасна наука: теорія і практика. pp. 26-31.

- Мороз, Ірина Володимирівна (2016) The role of the teacher in organizing the research activities of students in teaching history in the primary school In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 135-136. ISBN 978-966-644-398-5

- Мороз, Петро Володимирович (2016) Competency-activity approach to construction research tasks in history In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 132-133. ISBN 978-966-644-398-5

П

- Пометун, Олена Іванівна (2016) A school textbook on history as a tool for developing critical thinking among students In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 124-125. ISBN 978-966-644-398-5

Р

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2016) Human rights education as a component of school social science education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік . Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, p. 134. ISBN 978-966-644-398-5

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2016) How to prepare and conduct practical classes in jurisprudence in high school Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 11. pp. 34-36.

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2016) Practical trainings in law: methodological aspects Український педагогічний журнал, 4. pp. 43-51. ISSN 2411-1317

- Ремех, Тетяна Олексіївна (2016) Features of teaching law students in the 2016/2017 academic year Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 9. pp. 39-45.

This list was generated on Fri Dec 27 09:08:42 2024 EET.