Digital Library NAES of Ukraine

Items where Division is "Common resources institute" and Year is 2018

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 17.

- Іванюк, Г.С. (2018) Education of a small patriot on the basis of Ukrainian traditions and customs Інклюзивне навчання в Новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля). pp. 127-129. ISSN 978-617-696-722-4

Інститут спеціальної педагогіки і психології ім Миколи Ярмаченка, НАПН України (2018) Education of persons with special needs: challenges of the present: collection of materials of the all-Ukrainian scientific and practical conference, June, 21, 2018 . Наша друкарня, м. Київ, Україна.

Інститут спеціальної педагогіки і психології ім Миколи Ярмаченка, НАПН України (2018) Education of Persons with Special Needs: Ways of Development (14). «ФОП Симоненко О.І.», м. Київ, Україна. ISBN ISSN 2313-4011

- Капелюх, Д.Р. (2018) Healthy technologies: Essential characteristics In: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26-27 березня 2018 р., м. Теребовля) . Інтерсервіс, м. Теребовля, Україна, pp. 128-133. ISBN 978-617-696-722-4

- Кріль, О.І. (2018) Personally oriented approach to the formation of speech in preschool children with hearing impairments In: Інклюзивне навчання в новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля) . Інтерсервіс, м. Теребовля, Україна, pp. 142-148. ISBN 978 - 617 - 696 - 722 - 4

- Лазорчик, І.Б. (2018) Psychological and pedagogical conditions Preparation of elementary school teacher with the introduction of inclusive education in the new Ukrainian school Інклюзивне навчання в Новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля). pp. 52-56. ISSN 978-617-696-722-4

- Лозинська, М.М. (2018) Scientific and theoretical aspects of improving the speech development of junior pupils, forming skills of expressive reading and reading culture. In: Інклюзивне навчання в новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля) . Інтерсервіс, м. Теребовля, Україна, pp. 156-161. ISBN 978 - 617 - 696 - 722 - 4

- Луценко, Л.М. and Назаренко, В.Г. (2018) peculiarities of the organization and content of correctional and developmental activities (invariant component of the curriculum) in classes for children with hearing impairments In: Інклюзивне навчання в Новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля) . Інтерсервіс, м. Київ, Україна, pp. 164-167.

- Малинович, Л.М. (2018) New approaches to providing comprehensive support for children with developmental disabilities and their families in the process of deinstitutionalisation In: Інклюзивне навчання в новій українській школі . Інтерсервіс, м. Теребовля, Україна, pp. 68-71. ISBN 978 - 617 - 696 - 722 - 4

- Палій, М.М. (2018) Use of Tables in the Ukrainian language lessons In: Інклюзивне навчання в новій українській школі . Інтерсервіс, м. Теребовля, Україна, pp. 179-182. ISBN 978 - 617 - 696 - 722 - 4

- Руденко, А.О. (2018) Modern approaches in the study of students-defectologists of the basics of formation of initial language generalizations in mentally retarded pupils of 2-4 grades of a special school Інтернаціоналізація вищої освіти України: концептуальні засади, здобутки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 15-16 груд. 2017 р.). pp. 226-230. ISSN 978-617-7212-94-1

- Супрун, Д. М. (orcid.org/0000-0003-4725-094X) (2018) Result-reflexive component of the psychologist’s identity formation in the field of special education Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 7 (81). pp. 273-286. ISSN 2312-5993

- Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527) (2018) Integrative paradigm as a methodological benchmark for psychological and pedagogical support Психологія і особистість, 1 (13). pp. 203-207. ISSN 2226-4078

- Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527) (2018) Studying the history of a special school in the context of its development Інтернаціоналізація вищої освіти України: концептуальні засади, здобутки, проблеми, перспективи розвитку : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 15-16 груд. 2017 р.). pp. 245-248. ISSN ISBN 978-617-7212-94-1

Супрун, М.О. (orcid.org/0000-0002-4198-9527) (2018) Pedagogy: A textbook for religious and secular educational institutions . КДА, м. Київ, Україна.

Тарасун, В.В. (orcid.org/0000-0002-4193-6513) (2018) Autology: theory and practice . Вадекс, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-9725-41-7

- Шмигулець, О.М. (2018) Formation of the responsibility of children with special educational needs Інклюзивне навчання в Новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля). pp. 219-223. ISSN 978- 687-696-722-4

This list was generated on Sun Nov 17 22:29:48 2024 EET.