Items where Division is "Theory and History of Pedagogical Mastership Department" and Year is 2008
N
- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2008) Servant of God, John Paul II, is the creator of a new pedagogy Pedagogia Jana Pawla II w XXI wieku. Teoria i praktyka. pp. 13-28.
Г
- Грищенко, О.А. (2008) Інноваційні педагогічні технології у підготовці майбутнього вчителя Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України. pp. 100-108.
Л
- Лавріненко, Олександр Андрійович (2008) Pedagogical skills as a basic conceptual framework of teacher training in the national educational thought 60-70 years. Twentieth century. Постметодика Нові горизонти української освіти, 2 (79). pp. 39-45. ISSN 1815-3194
- Лавріненко, Олександр Андрійович (2008) History of establishment and development of teaching skills in educational and training systems Chernihiv Collegium 1700-1776 biennium. Постметодика Освітня мозаїка, 4 (81). pp. 35-40. ISSN 1815-3194
Н
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2008) Problems of mastery in the activity of scientific schools: historical and pedagogical aspect and perspective Філософія педагогічної майстерності. pp. 25-35.
С
Семеног, Олена Миколаївна (2008) Language teacher identity in literature . "Фенікс", м.Київ, Україна. ISBN 978-966-651-616-2
- Семеног, Олена Миколаївна (2008) Lexicographic language competence as an indicator of cultural identity Українська література в загальноосвітній школі. (2). pp. 41-44.
- Семеног, Олена Миколаївна (2008) Trends kulturomovnoyi teacher training in a foreign school Вісник Черкаського університету: Серія: Педагогічні науки (126). pp. 128-136.
- Семеног, Олена Миколаївна (2008) Research Laboratory: productive dialogue the teacher and student Педагогічні науки: Освітні інновації збірник наукових праць. pp. 266-272.
- Солдатенко, М.М. (2008) The development of self-learning of future teachers in the present conditions Професійна освіта: педагогіка і психологія (10). pp. 393-399.
- Солдатенко, М.М. (2008) Features self-teaching and learning of future teachers of technology Науковий часопис, 5 (13). pp. 194-198.