Digital Library NAES of Ukraine

Items where Division is "Department of Ukrainian Sign Language" and Year is 2019

Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: K | І | А | Д | З | К
Number of items: 13.

K

- Kulbida, Svitlana (orcid.org/0000-0002-0194-3495) (2019) Features of bilingual approach application in special institutions for deaf in Ukraine. Education: Modern Discourses, 2. pp. 141-152. ISSN 2617-3107

І

Інститут спеціальної педагогіки і психології ім Миколи Ярмаченка, НАПН України, Департамент освіти і науки, Хмельницької облдержадміністрації, Хмельницький інститут післядипломної педагогічної освіти, МОН України, Новоушицька спеціальна школа, Хмельницької обласної ради and Інклюзивно-ресурсний центр, Новоушицької селищної ради Хмельницької області (2019) Scientific and methodological support for the implementation of the concept of the New Ukrainian School and the state standard for children with special educational needs: coll. articles of the regional scientific and methodical seminar on March 4, 2019 . Інтерсервіс, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-696-904-4

А

- Адамюк, Н.Б. (orcid.org/0000-0002-4927-6257) (2019) Features of teaching sign language in the conditions of bimodal bilingualism Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки: реалії та перспективи, 1/70 (5). pp. 5-8. ISSN 2311-5491

- Адамюк, Н.Б. (orcid.org/0000-0002-4927-6257) (2019) Sign language educational translator: staffing the communicative needs of Sign language education applicants Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (93). pp. 7-14. ISSN 2312-2781

- Адамюк, Н.Б. (orcid.org/0000-0002-4927-6257), Дробот, О.А. (orcid.org/0000-0002-0762-5148), Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X) and Федоренко, О.Ф. (orcid.org/0000-0002-4875-9505) (2019) Bimodal Bilingualism: a new approach to education of hearing impairment persons Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (90). pp. 35-41. ISSN 2312-2781

Д

- Дробот, О.А. (orcid.org/0000-0002-0762-5148) (2019) English lexical competence formation in hearing impairment children Інноваційна педагогіка, 2 (17). pp. 87-90. ISSN 2663-6085

З

- Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X) (2019) English reading skills formation in hearing impairment pupils Інноваційна педагогіка, 2 (17). pp. 91-94. ISSN 2663-6085

- Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X) and Дробот, О.А. (orcid.org/0000-0002-0762-5148) (2019) Strategies for teaching English to students with hearing impairment in a bimodal-bilingual approach Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (91). pp. 7-13. ISSN 2312-2781

К

- Кульбіда, С.В. (2019) Some aspects of the regulatory and legal basis of a modern specialty education In: Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму: матеріали ІII міжнародної науково-практичної конференції . Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж, м. Кам'янець-Подільський, Україна, pp. 201-203. ISBN 978-966-654-456-1

- Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495) (2019) The gesture Енциклопедія освіти. (Submitted)

Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495) (2019) Application of bilingval'nogo approach is in education . "Ранок", м. Харків, Україна. ISBN 978-617-09-6046-7

- Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495) and Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704) (2019) Scientific and methodical seminar-training "Contemporary Competence bases of development of persons with special needs in conditions of educational-rehabilitation institution" Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. pp. 1-7.

- Кульбіда, С.В. and Щуцька, О.І. (2019) The linguistic identity of a student with special educational needs in the context of a personal approach In: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні стратегії безбар'єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору» (12 березня 2019 року, м. Київ) . Інтерсервіс, м. Київ, Україна, pp. 25-28. ISBN 978-617-696-865-8

This list was generated on Thu Nov 21 09:04:11 2024 EET.