Items where Division is "Department of Philosophy and Adult Education" and Year is 2015

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: Є | І | К | Л | Н | С
Number of items: 38.

Є

- Єрмоленко, А.Б. (2015) Debate technology: pedagogical practice Післядипломна освіта в Україні, 1 (36). pp. 81-85.

- Єрмоленко, А.Б. (orcid.org/0000-0003-3048-7844) (2015) Development of national educational space in the context of achievements Theory of generations Вісник національного університету оборони, 3 (40). pp. 82-87.

- Єрмоленко, А.Б. (2015) Requirements and capabilities of the national education system: overcoming contradictions Особливості впровадження Національної рамки кваліфікацій у післядипломну освіту: зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції 26 листопада 2015 р. pp. 34-37.

І

- Ілляхова, М.В. (2015) The theoretical basis of formation of creative personality competence in conditions of innovative education Верифікація когнітивних практик та самореалізація особистості: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 21 жовтня 2015 року, м. Київ. pp. 56-64.

- Ілляхова, М.В. (2015) The development of creative competences teaching staff at post-graduate education [Teaching Resource]

- Ілляхова, М.В. (2015) Global trends and problems of educational and economic potential of Ukraine Філософія фінансової цивілізації: людина у світі грошей. pp. 283-290. ISSN ISBN 978-966-484-232-4

- Ілляхова, М.В. (2015) Еducational potential of postmodern person: creativity or desolation? Освітні та культурні ефекти критичного мислення: від класичного формату до сучасності : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 22 жовтня 2014 року. pp. 53-60.

- Ілляхова, М.В. (2015) The theoretical basis of formation of creative teaching staff competence Особливості впровадження Національної рамки кваліфікацій у післядипломну освіту: зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції 26 листопада 2015 р. pp. 37-42.

К

- Катюк, Я. Л. (2015) Рsychological-andragogical conditions of professional competence development of methodological service employees in a process of advanced training Вісник післядипломної освіти, 12 (25). pp. 80-90. ISSN 2218-7650

- Катюк, Я. Л. (2015) Рeculiarities of officers-educators’ psychological andpedagogical training in the system of postgraduate education ScienceRise, 6/5 (11). pp. 17-20. ISSN 2313-6286

Катюк, Я. Л. (2015) Personality-oriented principles of professional identity of future psychologists in the system of Postgraduate Education . НАПН України, Ун-т менедж. освіти, pp. 127-152.

- Катюк, Я. Л. (2015) Socio-psychological characteristics of teaching staff training services in the process of training Післядипломна освіта в Україні, 1. pp. 79-81.

- Катюк, Я. Л. (2015) Psychological readiness of teaching staff of higher education institutions to distance learning as a scientific problem In: Інформаційні матеріали Всеукраїнського Круглого столу «Відкрита освіта: від теорії до практики» в рамках VІ Міжнародної електронної Науково-практичної конференції «Теорія і практика дистанційного навчання в освіті» . ДВНЗ «Ун-т менеджменту освіти» НАПН України, м.Київ, Україна.

- Катюк, Я. Л. (2015) Deontolohycheskye Principles to the development of personality methodist Perspectiva academică, 5. p. 51. ISSN 978-9975-3045-5-9

- Кравчинська, Т.С. (2015) Тhe development of motivation of professional activity of managers of preschool as a factor in job satisfaction Scientific Journal «ScienceRise»: Педагогічна освіта, 5(14) (9). pp. 36-40.

- Кравчинська, Т.С. (2015) Аnalysis of satisfaction influence of basic needs of heads of preschools for development of professional motivation «ScienceRise», 5(9) (4). pp. 69-73. ISSN 2313-8416 (online) 2313-6286(Print)

- Кравчинська, Т.С. (2015) Сase frame of motivation forming of professional activity of pedagogical workers of preschool educational establishments Theory and methods of educational management, 1 (15). pp. 44-48.

Л

- Левченко, В.В. (2015) Рsycho-pedagogical features acmeological implementation approach in adult education Теоретичні і прикладні проблеми психології: збірник наукових праць СНУ ім. В. Даля, 2 (37). pp. 226-232.

Н

- Наумова, Вікторія Юріївна (2015) Andragogical principles of training methodist district (municipal) methodical cabinets Європейський Союз – Україна: освіта дорослих: збірник матеріалів форуму до Міжнародних днів освіти дорослих в Україні (Київ, 4-6 листолада 2014 р.). pp. 154-155. ISSN ISBN 978-617-640-200-8

- Наумова, Вікторія Юріївна (2015) Training in web class: how does it work? Педагогічна газета, 4. p. 6.

- Ніколенко, Л.Т. (2015) Competence approach in the system of postgraduate education Особливості впровадження Національної рамки кваліфікацій у післядипломну освіту: зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції 26 листопада 2015 р. pp. 21-26.

- Ніколенко, Л.Т. (2015) Features of adult education in post-graduate education Особливості навчання дорослих у системі післядипломної освіти:Європейський Союз-Україна: зб.матеріалів Форуму до Міжнародних днів освіти дорослих в Україні (м.Київ, 4-6 листопада, 2014). pp. 156-159.

С

- Сидоренко, В.В. (2015) Akmeogramma as a tool of self-evaluation and self-teaching professional staff during the cycle between certifications In: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Особливості впровадження Національної рамки кваліфікацій у післядипломну освіту» Освіта дорослих . ДВНЗ "Університет менеджменту освіти", м.Київ, Україна, pp. 23-26.

- Сидоренко, В.В. (2015) Pedagogical skills as an akmeological phenomenon Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм : проблеми теорії і практики підготовки та перепідготовки освітянських кадрів». pp. 14-19.

- Сидоренко, В.В. (2015) Formation of linguistic skills acme-language and literature teacher in system of continuous pedagogical education Українська мова і література в школі, 4. pp. 39-48.

- Сидоренко, В.В. (2015) Phenomenology pedagogical skills of teachers-language and literature in terms of transformation of educational processes Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм у системі підготовки освітянських кадрів: здобутки, пошуки, перспективи: монографія. pp. 156-199.

- Сидоренко, В.В. (2015) Implementation of the principles of individually oriented approach in the process of syntactic and punctuation competencies of students 8-9 grades Методичні студії, 4. pp. 24-34.

- Сидоренко, В.В. (2015) Formation of syntactic and punctuation competencies of students 8-9 grades by means of cooperative learning technology Українська мова і література в школі, 2 (154). pp. 7-14.

- Сидоренко, В.В. (2015) Scientific and methodological support learning Ukrainian literature in secondary school: educational challenges, current status and future prospects Українська мова і література в школі, 3. pp. 26-35.

- Сидоренко, В.В. (2015) Linguodidactic principles of learning syntax and punctuation Ukrainian language students of 8-9 grades in terms of updated educational paradigm Українська мова і література в школі, 1 (153). pp. 7-19.

- Сидоренко, В.В., Котусенко, О.Ю. and Фасоля, А.М. (2015) Ukrainian language and literature. 5-11 classes: guidelines for the organization of educational process in the 2015-2016 school year with a comment leading experts Українська мова та література. 5-11 класи: методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2015-2016 навчальному році з коментарем провідних фахівців. pp. 24-31.

- Скрипник, М.І. (2015) Studies of professionalism of teaching staff in andragogic Проблеми освіти, 2 (83). pp. 194-199.

- Скрипник, М.І. (2015) Рaradigm principles of academic teaching staff traning Вісник післядипломної освіти, 1 (34). pp. 136-146.

- Скрипник, М.І. (2015) Applications psychological and pedagogical training of teaching staff in post-graduate education Наукові записки Київського університету туризму, економіки і права. Серія: філософські науки, 19. pp. 298-313.

- Скрипник, М.І. (2015) Model training of teaching staff in the system of postgraduate education Особливості впровадження Національної рамки кваліфікацій у післядипломну освіту: зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної Інтернет конференції 26 листопада 2015 р. pp. 42-44.

- Скрипник, М.І. (2015) Practical andragogics in Postgraduate Education: conceptual interpretation of сategories Післядипломна освіта в Україні, 2.

- Скрипник, М.І. (2015) Psycho-pedagogical training of research and teaching staff in postgraduate education: praxiological dimension Нові технології навчання, 84. pp. 66-72.

- Сорочан, Т.М. (2015) The infrastructure of the institution in theory and practice management education Проблеми освіти, 2 (83). pp. 180-185.

This list was generated on Tue Apr 16 18:06:19 2024 EEST.