Interaction with the virtual world as one of the leading motives for the training of senior preschoolers

- Чекстере, Оксана Юріївна (orcid.org/0000-0003-2435-3831) (2019) Interaction with the virtual world as one of the leading motives for the training of senior preschoolers In: Матеріали VIІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми», присвяченої 90-річчю з дня народження Ю.І. Машбиця (травень 2019 року) Лабораторія сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна.

[img] Text
Тези_комп.pdf

Download (492kB)

Abstract

New technologies change not only the world around us, but also ourselves. And if, five years ago, the early involvement of children in the virtual world was more than disapproving, then now it is virtually normal. More and more time, preschoolers spend in front of screens of gadgets, playing computer games or watching entertainment (much less cognitive) plots on youtube. Time makes its adjustments.

Item Type: Book Section
Keywords: motives for learning, preschoolers, virtual world
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Psychology after N.Kostiuk > Department of psychodiagnostics
Depositing User: кандидат психологічних наук старший науковий співробітник Оксана Юріївна Чекстере
Date Deposited: 26 Jul 2019 10:44
Last Modified: 26 Jul 2019 10:44
URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/716778

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item