Items where Division is "Department of Foreign Systems of Pedagogical and Adult Education" and Year is 2017

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: N | P | А | Г | Д | К | М | Н | О | П | С
Number of items: 23.

N

- Nychkalo, Nellia (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) "New Ukrainian School": the Present and the View to the Future Labor at Educatio, 5. pp. 89-106. ISSN 2353-4745

P

- Pylynski, Yaroslav (orcid.org/0000-0002-7225-3467) (2017) Deliberative teaching and learning as powerful instrument for democratic education in modern Ukraine Edukacja zawodowa i ustawiczna: polsko-ukraiński rocznik naukowy (2). pp. 67-87. ISSN 2543-7925

А

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2017) Mechanisms for financing training teaching staff in developed English-speaking countries In: Development of Comparative professional Pedagogy in the context of Global and integral processes , 1 . Хмельницький національний університет, м. Київ - м. Хмельницький, Україна, pp. 112-114.

- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X) (2017) Periodization of the development of transnational higher education in developed English-speaking countries in the second half of the 20th - the beginning of the XXI century. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія", 2 (6). pp. 15-19. ISSN 2413-3329

- Авшенюк, Н.М. (2017) Prospections оf Education Transnationalization in Strategic Guidelines of The Developed English-Speaking Countries Edukacja dla przyszlosci w swietle wyzwan XXI wieku. pp. 146-159. ISSN ISBN 978-83-8018-142-7

Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X), Дяченко, Л.М., Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689), Марусинець, М.М. (orcid.org/0000-0001-7366-9328), Огієнко, О.І., Сулима, О.В. and Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Foreign experience of teachers professional training . ТОВ "ДКС Центр", м. Київ, Україна.

Г

- Годлевська, К.В. (2017) The Practical-Oriented as a Leading Principle of Construction Kurikulumu Training for Future Elementary School Teacher in Hungary Euro-American Scientific Cooperation (16). pp. 63-67.

- Годлевська, К.В. (2017) Development of Academic Mobility of Students as Implementation of the Bologna Process Principles in the Professional Training of Hungarian Teachers In: Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін: матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (06-07 квітня 2017 року, м. Суми) . Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 114-116. ISBN 978-966-698-237-0

Д

- Дяченко, Л.М. (orcid.org/0000-0001-6897-124X) (2017) Legislative support continuous pedagogical education in the Federal Republic of Germany In: Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних . Хмельницький національний університет, м. Київ - м. Хмельницький, Україна, pp. 24-27.

- Дяченко, Л.М. (2017) The state of school teachers’ professional training in the Federal Republic of Germany at the beginning of the XXI century Edukacja zawodowa i ustawiczna: polsko-ukraiński rocznik naukowy (2). ISSN 2543-7925

К

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2017) Legislative regulation of adult education in Finland In: Development of comparative professional pedagogy in the context of globalization and integration processes Порівняльна педагогіка , 1 (1). Термінова поліграфія, м. Київ-Хмельницький, Україна, pp. 32-34.

- Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689) (2017) The legislative framework of adult education in Finland and Ukraine Освіта для майбутнього у перспективі орієнтації на ринок праці. pp. 393-403. ISSN ISBN 978-83-8018-143-4

М

- Марусинець, М.М. (2017) Formal and informal education theory: domestic and foreign experience In: Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів . Хмельницький національний університет, м. Київ, Україна - м. Хмельницький, Україна, pp. 37-39.

Н

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Lifelong professional education in the context of the human capital theory Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). pp. 246-259.

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Prognosticity of the scientific heritage of academician Ivan Zyazyun Наукова спадщина академіка Івана Зязюна у вимірах сучасності й майбутнього : збірник матеріалів І Міжнародної науково - практичної конференції (м. Київ, 30-31 березня 2017 р .). pp. 13-20.

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Adult education in terms of transformation processes (Foreword) Освіта дорослих - регіональний розвиток: досвід, виклики, стратегії: Збірник матеріалів Форуму до Міжнародних днів освіти дорослих у запорізькій області (м. Запоріжжя, 6 жовтня 2016 року). pp. 6-10.

- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684) (2017) Pedagogical Science and Professional Education: Continuous Interaction Професійно-технічна освіта, 1 (74). pp. 2-4.

О

- Огієнко, О.І. (2017) Modern trends in adult educator training: European dimension Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник (2). pp. 509-521. ISSN 2543-7925

П

Пилинський, Я. М. (2017) Advisory meetings are an effective method of democratic education of adult citizens in a context of decentralization . ТОВ «Поліграф Експерт», м. Київ, Україна.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Museum Pedagogy in Greece Museum Pedagogy - Problems, Present, Prospects, 1 (1). pp. 84-88.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Features of the professionalization of andragogs in Greece In: Development of comparative professional pedagogy in the context of globalization and integration processes , 1 (1). Термінова поліграфія, м. Київ-Хмельницький, Україна, pp. 175-178.

- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938) (2017) Modern philosophical and pedagogical conceptions of teacher education development in the countries of Southern Europe Науковий вісник Ужгородського національного університету : Cерія: "Педагогіка. Соціальна робота", 2 (41). pp. 210-213. ISSN 2524-0609

С

- Сиско, Наталія Миколаївна (2017) The qualifications of teachers of vocational education institutions as a scientific problem Професійна освіта: проблеми і перспективи (13). pp. 65-69. ISSN 2411-6238

This list was generated on Thu Mar 28 13:51:13 2024 EET.