Items where Author is "Костенко, Т.М."

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 50.

Article

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390) (2021) Mental health of children with visual impairments in the context of informatization of the educational space Exceptional child: teaching and upbringing, 4 (104). pp. 58-68. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2020) Organizational and methodological principles of distance learning for children with visual disabilities Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (16). pp. 192-208. ISSN 2313-4011

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2020) Theoretical and practical problems of rehabilitation of persons with visual disabilities Габітус (14). pp. 184-188. ISSN 2663-5208

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Кушнір, Галина (2020) Advanced training courses on the topic: "Orienteering in the space of blind children and with visual impairments" Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (93). pp. 76-78. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2020) Tifloforum 2020 within the framework of the XII All-Ukrainian Festival of Science Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (94). pp. 93-94. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2019) Psychodiagnostic methods for children with visual disorders: adaptation and modification Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (92). pp. 60-67. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2019) Psychological aspects of preparation for orientation in the space of blind children and with visual impairments Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (15). 163 -172. ISSN 2313-4011

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2018) Tiflo devices in the educational process: role, functions, provision Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (14). pp. 91-95. ISSN 2313-4011

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2017) Psychological continuity as the major priority of continuous psychological follow-up for children with visual impairments Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (12). pp. 167-174. ISSN 2313-4011

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2016) Development of the program of correction of development for children with deep visual impairments: the emotional-volitional sphere Проблеми сучасного підручника (17). pp. 192-197. ISSN 2411-1309

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2015) The psychologist in educational process specialized preschool educational institutions for children with visual impairment Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (8). pp. 68-76. ISSN ISBN 978-966-8977-58-9.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Оrganization of aesthetic education of preschool children with visual impairment Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (5). pp. 45-53. ISSN 2313-4011; ISBN 978-966-189-317-6

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Theoretical and methodical aspects of studying the aesthetic competence of preschool children with visual impairment Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (71). pp. 77-81. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Aesthetic education within the training and educational process preschool children with visual impairments Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (6). pp. 79-84. ISSN 2313-4011; ISBN 978-966-2459-22-7

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Training-correction psychologist with visually impaired preschool children on the formation of cognitive activity Дитина із сенсорними порушеннями:розвиток, навчання, виховання (5). pp. 104-133. ISSN 2313-4542

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2013) Formation of cognitive activity in the visually impaired preschoolers Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2 (4). pp. 180-190.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2012) Забезпечення умов розвитку та формування пізнавальної активності дітей з порушеннями зору. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2 (3). pp. 98-107. ISSN 978-966-2669-17-6

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2012) Social and psychological conditions support visually impaired cognitive activity preschooler Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (63). pp. 27-31. ISSN 2312-2781

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2011) Пізнавальна активність як показник всебічного розвитку дітей з порушеннями зору Дитина із сенсорними порушеннями, 1 (2). pp. 70-77. ISSN ISBN 978-966-675-684-1

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2011) Психолого-педагогічна взаємодія як умова розвитку пізнавальної активності слабозорих дошкільників Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 2. pp. 98-106. ISSN 978-966-675-652-0

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2010) Пізнавальна активність як показник різнобічного розвитку дітей з порушенням зору Дитина із сенсорними порушеннями: розвиток, навчання, виховання, 1 (1). pp. 80-88. ISSN ISBN 978-966-97113-3-5

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2010) Базові аспекти психологічного супроводу дошкільників з порушеннями зору в умовах інклюзивного середовища. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. 164 - 175. ISSN ISBN 978-966-675-652-0

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2010) Scientific and methodological approaches to the organization and content of the work of a practical psychologist in a preschool institution for vision-impaired children Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами, 7 (9). pp. 410-417. ISSN ISBN 978-966-388-329-8

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2009) Психологічний супровід навчально-виховного процесу в спеціальному дошкільному закладі: шляхи реалізації, завдання, принципи, суб'єкти впливу Дидактичні та соціально-психологічні аспекти колекційної роботи у спеціальній школі (11). pp. 135-139. ISSN ISBN 978-966-675-596-7

Book Section

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2022) Psychological technologies in the rehabilitation of visually impaired persons In: Діти з порушеннями зору: від задатків до обдарованості. Дитина в умовах війни (в рамках Всеукраїнського онлайн-марафону до Дня науки) : матеріали Всеукраїнського тифлофоруму 16 травня 2022 р. . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 29-32.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2021) Theoretical and methodological approaches to psychological support of adaptation and rehabilitation of visually impaired people In: Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей: матеріали VІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології (7-8.10.2021 року, м. Київ) . Симоненко О. І., м. Київ, Україна, pp. 87-93. ISBN 978-617-7979-06-6

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2019) Program of psychological rehabilitation of people with visual impairment In: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні стратегії безбар'єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору» (12 березня 2019 року, м. Київ) . Інтерсервіс, м. Київ, Україна, pp. 21-24. ISBN 978-617-696-865-8

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Самборська, Ганна Петрівна (2019) Social and psychological adaptation and rehabilitation of children with visual impairments In: Діти з особливими потребами в освітньому просторі: Збірник матеріалів V Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології і реабілітології «Діти з особливими потребами в освітньому просторі», 10-11 жовтня 2019 року, Чернігів . ФОП Симоненко О.І., м. Київ, Україна, pp. 96-99.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Самборська, Ганна Петрівна (2019) Realization of modern directions of rehabilitation in the Kiev center of the blind In: Сучасний світ і незрячі; освіта, професійне становлення і соціальна взаємодія // Матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції (24-26 вересня 2019 року) . ПП Іванюк В.П., Луцьк, pp. 81-83.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Перепеченко, О.М. (2018) Psychological rehabilitation of people with deep visual impairment In: Сучасний світ і незрячі: Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції (19-21.09.2018 р) . ПП Іванюк В. П., м. Луцьк, Україна, pp. 43-45.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2018) Personally oriented approach in teaching children with visual impairment In: Ключові питання наукових досліджень у сфері педагогіки та психології у ХХІ ст.: Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науово-практичної конференції (м.Львів, 26-27 січня 2018 року) , 1 . ГО «Львівська педагогічна спільнота», м. Львів, Україна, pp. 33-35.

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2018) Tifloquacy of a modern teacher in inclusive education In: Партнерська взаємодія у системі інститутів соціальної сфери: збірник матеріалів ІІ Міжнародної науово-практичної конференції (15-16 листопада 2018р., м.Ніжин) . НДУ ім. Миколи Гоголя, м. Ніжин, Україна, pp. 160-163.

Book

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) and Топузов, Михайло Олегович (orcid.org/0000-0001-7890-5959) (2023) Modern technologies of psychological support of a child with visual impairments of preschool age: educational and methodical guide . . (Unpublished)

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2023) Rehabilitation support of the personality of a preschooler with visual impairments . ІСПП ім. М.Ярмаченка, м. Київ, Україна. (Submitted)

Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550), Орлов, О. В. (orcid.org/0000-0003-0954-4402), Ярмола, Н. А. (orcid.org/0000-0001-9374-5543) and Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2021) Helping parents: children with special needs in crisis conditions: educational and methodological manual . Наша друкарня, м. Київ, Україна.

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090) and Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505) (2020) Personality-oriented technologies of teaching children with visual impairments in the general educational space . Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2020) Elementary school students with visual impairments: learning and development . Ранок, м. Харків, Україна. ISBN 978-617-09-6786-2

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Гудим, І.М. (orcid.org/0000-0002-6459-806X), Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390) and Кондратенко, С.В. (2019) Features of standardization of educational content of children with visual impairments . ФОП «Симоненко О.І.», м. Київ, Україна.

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2018) A child with visual impairment «Інклюзивне навчання» . «Ранок», ВГ «Кенгуру», м. Харків, Україна. ISBN 978-617-09-3797-1

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2017) Organization of the fine art of junior pupils with visual impairment: teaching methods . ТОВ Наша друкарня, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-97877-3-6

Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Development of aesthetic competence of preschoolers with visual impairments . Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)

Teaching Resource

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Топузов, Михайло Олегович (orcid.org/0000-0001-7890-5959) (2021) Effective palms: a comprehensive program for the development of a child with visual impairments of older preschool age [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505), Легкий, О.М. (orcid.org/0000-0001-8934-7390) and Кондратенко, С.В. (orcid.org/0000-0002-0896-6227) (2020) "Education and development of children with visual impairments": Methodical recommendations for parents [Teaching Resource] (Unpublished)

- Гудим, І.М., Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Довгопола, К.С. (orcid.org/000-0002-5306-4505) (2018) Program for correctional development work for children with visual impairment (blind and low vision) for 1-4 classes: "Correction of development: development of emotional and volitional sphere" [Teaching Resource]

- Жук, Т.В. (orcid.org/0000-0002-7771-1324), Задорожня, Оксана Григорівна (orcid.org/0000-0001-6228-8140), Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X), Ілляшенко, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-5954-6177), Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236), Обухівська, Антоніна Григорівна (orcid.org/0000-0002-2868-8834) and Якимчук, Г.В. (orcid.org/0000-0003-1272-6290) (2018) Social rehabilitation and educational programs in the work inclusive-resource centers with the family [Teaching Resource]

- Гудим, І.М., Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) and Довгопола, К.С. (2016) Programmes of remedial work for preparation, 1-4 classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: "Correction of development" [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2016) Educational programs for 5-9 (10) classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: Ukrainian literature 9-10 classes [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2015) Educational programs for 5-9 (10) classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: Fine art classes, 6-7 classes [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2015) Educational programs for 5-9 (10) classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: Ukrainian literature 6-8 classes [Teaching Resource]

- Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236) (2014) Educational programs for preparatory, 1-4 classes special secondary schools for blind and children with visual impairments: Fine art, preparatory, 1-4 classes [Teaching Resource]

This list was generated on Tue Apr 23 12:59:09 2024 EEST.