Increasing teaching efficiency of the rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach

Щербакова, Олена Анатоліївна (2014) Increasing teaching efficiency of the rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach . Інститут вищої освіти НАПН України, відділ теорії та методології гуманітарної освіти, м.Київ, Україна, pp. 221-257. ISBN 978-966-1557-39-9

[img]
Preview
Text ((Розділ 5 «Підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на засадах компетентнісного підходу» О.А.Щербакової до колективної монографії «Оптимізація циклу соціально-гуманітарних дисциплін у вищій освіті України"))
Щербакова_mon_ПідвищЕфектив_РиторДисц_2014.pdf - Published Version

Download (893kB) | Preview

Abstract

The 5th chapter of the collective monograph «Optimization of cycle of the socio-humanitarian disciplines in higher education of Ukraine in the context of European integration» (Kyiv, 2004) states the conceptual principles of teaching efficiency of rhetoric disciplines in higher education of Ukraine on the basis of competence approach. The attention is focused on the tendencies of development of trends, topical issues and long-term tasks for the solving these problems in the European integration dimension. The paper is performed within the framework of the theme of research work of the Department of theory and methodology of Humanitarian Education Institute at Institute of Higher Education of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine «Optimization of cycle of the socio-humanitarian disciplines in higher education of Ukraine in the context of European integration» (2012–2014) under the leadership of the Department Head, Doctor of Pedagogy, Professor Hanna Onkovych.

Item Type: Book
Additional Information: Щербакова О. А. Підвищення ефективності викладання риторикознавчих дисциплін у вищій школі України на засадах компетентнісного підходу : розділ 5 до [кол.] моногр. / О. А. Щербакова // Оптимізація циклу соціально-гуманітарних дисциплін у вищій освіті України в контексті євроінтеграції : [кол.] монографія (рукопис); [Б. А. Воронкова, М. А. Дебич, Н. М. Дем’яненко, Н. О. Дівінська та ін.; авт. кол.: Г. В. Онкович (керівник), Б. А. Воронкова, М. А. Дебич, Н. М. Дем’яненко, Н. О. Дівінська, В. Я. Карачун, В. І. Кобченко, Г. В. Лесик, І. М. Мельникова, А. В. Морозова, О. М. Олексюк, О. А. Щербакова] ; за заг. ред. Г. В. Онкович ; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. – Київ : [Ін-т вищ. освіти НАПН України], 2014. – С. 221–257. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/viddil-3_mon_Optimizac-ciklu-gumanitar-discipl_Onkovich_2014_326.pdf.
Keywords: rhetoric disciplines, rhetoric, increasing teaching efficiency of the rhetoric disciplines, higher education of Ukraine, competence approach, European integration.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Higher Education > Відділ лідерства та інституційного розвитку вищої освіти
Depositing User: снс/провнс Олена Анатоліївна Щербакова
Date Deposited: 27 Oct 2016 14:47
Last Modified: 31 Oct 2016 08:38
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/9767

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item