Features of the introduction of the principle of "peer to peer" in the area of educational process

- Гриценок, Л.І. (orcid.org/0000-0002-0055-2185) (2016) Features of the introduction of the principle of "peer to peer" in the area of educational process Вісник Київського інституту бізнесу та технологій, 3 (31). pp. 16-21.

[img]
Preview
Text
Grytsenok L.I._ Pryncyp RR_Vkib_2016_3_5.pdf

Download (310kB) | Preview

Abstract

У статті на основі аналізу результатів застосування принципу «рівний-рівному» за кордоном та в Україні, визначено основні параметри його успішного впровадження в освітній процес. Застосування в освітньо-виховних програмах і технологіях принципу «рівний-рівному» сприяє процесу формування людини, здатної приймати рішення самостійно, брати на себе відповідальність, що дозволяє розглядати його як ефективну технологію соціально-педагогічного впливу і засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Item Type: Article
Keywords: the principle of "peer to peer" approach «peer education», coach, "peer", technology of "peer to peer"
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Problems on Education > Laboratory of Labor Education and Vocational Guidance
Depositing User: - / нс Людмила Іванівна Гриценок
Date Deposited: 28 Dec 2017 19:26
Last Modified: 28 Dec 2017 19:26
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709382

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item