Модель диференціального аналізу проекції матриці зовнішнього незалежного оцінювання на складність завдань для користувачів підручників

- Середа, Леонід Іванович (2011) Модель диференціального аналізу проекції матриці зовнішнього незалежного оцінювання на складність завдань для користувачів підручників Проблеми сучасного підручника (11). pp. 102-107.

[img] PDF
1_15.pdf
Restricted to Registered users only

Download (536kB) | Request a copy

Abstract

Matrix of responds of whole set of examinees to every test item contains maximum data about real value of handbooks for high school. The results of differential analysis of every test item difficulty are simulated via computation for the representative set of examinees. Some advantages of such analysis over known integral and expert assessment for handbook approbation are found.

Item Type: Article
Keywords: external assessment of education quality, test item difficulty, handbook approbation.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Education Quality Assessment
Depositing User: молодший співробітник Анастасія Борисівна Єленська
Date Deposited: 18 Jun 2014 15:24
Last Modified: 21 Mar 2019 12:39
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/5151

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item