Методологічні орієнтири проектування змісту навчання хімії в основній школі

- Величко, Л. П. (2014) Методологічні орієнтири проектування змісту навчання хімії в основній школі Біологія і хімія в рідній школі, 1 (101). pp. 34-37.

[img]
Preview
PDF
Velychko_Bio_him_1_2014.pdf - Published Version

Download (101kB)

Abstract

Педагогічна наука має у своєму арсеналі обґрунтування основних ознак сучасного змісту освіти, до яких належать стандартизація, особистісна орієнтація, фундаменталізація, гуманізація, диференціація, профілізація, інтеграція, компетентнісна спрямованість. Ці ознаки конкретизуються у змісті хімічної освіти.

Item Type: Article
Keywords: методична система, навчання хімії, тезаурус, навчальна програма
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.02 General questions of didactics and method
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 5 Мathematics. natural sciences > 54 Chemistry.
Divisions: Institute of Pedagogics > The Laboratory of Chemical and Biological Education
Depositing User: Oleksandr G Kozlenko
Date Deposited: 25 Apr 2014 11:27
Last Modified: 22 Nov 2016 16:20
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3788

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item