Виховний потенціал образотворчого мистецтва у формуванні творчої активності молодших підлітків

- Руденко, І.В. (orcid.org/0000-0002-2152-2129) (2011) Виховний потенціал образотворчого мистецтва у формуванні творчої активності молодших підлітків Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (15). pp. 507-514. ISSN ISBN 978-617-620-015-4

[img]
Preview
PDF (rudenko_2011_book_1)
rudenko_2011_book_1.PDF - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (292kB)

Abstract

У статті розкриваються деякі аспекти виховного потенціалу образотворчого мистецтва: його синестезійні можливості, значення асоціативно-образних інтерпретацій семантичного поля, споглядання як активна діяльність, чуттєвим рівнем якого є інтуїція.

Item Type: Article
Keywords: синестезия, ассоциативно-образные интерпретации, созерцание.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
Divisions: Institute of Problems on Education > Laboratory of Aesthetic Education
Depositing User: снс Олександр Васильович Базелюк
Date Deposited: 21 Mar 2014 13:30
Last Modified: 25 Jan 2019 13:59
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2401

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item