New approaches to the assessment of special educational needs (advice on filling out the conclusion of the IRC for children with hearing impairments)

- Литовченко, С.В. (orcid.org/0000-0003-0001-4667) (2022) New approaches to the assessment of special educational needs (advice on filling out the conclusion of the IRC for children with hearing impairments) In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (23 листопада 2022 року, м. Суми) . Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 114-117.

[img] Text
Збiрник VIІІ Мiжнар конф (23.11.2022)-115-118.pdf - Published Version

Download (679kB)

Abstract

Today, everyone is bringing victory and peace closer to their workplace. Education is of utmost importance. Children who need special support should receive the necessary educational services, which is extremely important for their development, ensuring equal access to education. In the conditions of war, specialists of Inclusive Resource Centers (IRCs) conduct a comprehensive psychological and pedagogical assessment of children's development, the purpose of which is to "identify educational difficulties / special educational needs of the child, develop recommendations for modification or adaptation of the educational program, organization of the educational environment, features of providing psychological pedagogical, correctional and developmental services" (Regulations on the inclusive resource center, 2017). Along with the provision of correctional and developmental services, counseling of teachers and parents, implementation of educational activities, this is one of the key and important areas of work. After all, the IRC is the first link in determining the individual educational trajectory of a child with special educational needs, strategies for the necessary accompaniment and support.

Item Type: Book Section
Additional Information: Рекомендовано до друку вченою радою Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (протокол № 6 від 22 грудня 2022 року). Збірник матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції присвячений актуальним питанням у напрямах розв’язання широкого кола соціальних, науково-методологічних, психологопедагогічних і медичних проблем щодо забезпечення життєдіяльності людей з особливими освітніми потребами та вивчення цього досвіду у вітчизняній і закордонній практиках. Видання містить матеріали наукових доповідей викладачів закладів вищої освіти, науковців науково-дослідних установ, докторантів, аспірантів, магістрантів, практичних працівників сфери охорони здоров’я, освіти, соціального захисту населення, батьків, представників органів державного і місцевого самоврядування, недержавних громадських організацій, підприємств та інших установ.
Keywords: inclusive resource centers, comprehensive psychological and pedagogical assessment, special educational needs, children with hearing impairments
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Department of education of children with hearing disabilities
Depositing User: Зав.від. С.В. Литовченко
Date Deposited: 28 Dec 2022 11:36
Last Modified: 28 Dec 2022 11:36
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/733611

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item