Peculiarities of the development of the cognitive-content component of andragogic competence of the teaching staff of higher education institutions

- Радомський, Ігор Петрович (orcid.org/0000-0003-2452-0898) (2022) Peculiarities of the development of the cognitive-content component of andragogic competence of the teaching staff of higher education institutions In: Сучасні проблеми підготовки вчителя: теорія і практика: матеріали Звітної науково-практичної конференції Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України за 2021 рік (Київ, 18 – 21 квітня 2022 р.) . Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 106-110.

[img] Text
Радомський матеріали звітної 2021 (107-111).pdf - Published Version

Download (822kB)

Abstract

The cognitive-content component of andragogic competence of pedagogical staff in the field of adult education (knowledge and information criterion) and the indicators that determine the qualitative characteristics of the level of development of the specified component are considered: research competence; competence in popularizing one's own scientific achievements; methodological competence.

Item Type: Book Section
Keywords: Andragogical competence, cognitive-content component of andragogical competence, research competence, competence of teachers in popularizing their own scientific achievements, methodological competence.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 378 Higher education. Universities. Academic study
Divisions: Institute of Pedagogical Education and Education for the Adults > Andragogy Department
Depositing User: Ігор Петрович Радомський
Date Deposited: 23 Jul 2022 18:45
Last Modified: 23 Jul 2022 18:45
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731375

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item