To the question of psychological influence on the person of modern information products

- Пророк, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9510-1108) (2020) To the question of psychological influence on the person of modern information products In: Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник тез наукових доповідей ІІІ Всеукраїнської конференції з міжнародною участю (Київ, 31 березня 2020 року) . Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 190-192.

[img] Text
Пророк_тези3.pdf - Published Version

Download (296kB)

Abstract

It is shown that the basis of information products, which are powerful tools to influence people, is formed by people's attitude to the world around them. It is substantiated that the study of the peculiarities of the psychological influence of information products of the digital age and the peculiarities of protection against "brainwashing" are urgent tasks of modern psychology.

Item Type: Book Section
Keywords: information products, educational space, virtual reality, manipulations with consciousness, hybrid war
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 1 Philosophy. Psychology
Divisions: Institute of Psychology after N.Kostiuk > Department of psychodiagnostics
Depositing User: Науковий співробітник Світлана Тихонівна Бойко
Date Deposited: 25 Jan 2021 21:26
Last Modified: 25 Jan 2021 21:26
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723011

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item