The implementation of the competence approach to learning the Ukrainian language and reading primary school children with visual impairment

- Вавіна, Л.С. (2012) The implementation of the competence approach to learning the Ukrainian language and reading primary school children with visual impairment Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови, 1 (3). pp. 13-17. ISSN 978-966-644-288-1

[img] Text
Вавіна Л. С. Реалізація компетентнісного підходу до навчання української мови і читання молодших школярів з порушенням зору.pdf - Published Version

Download (205kB)

Abstract

The basic approaches to the implementation of the competence approach in the process of teaching the Ukrainian language and reading pupils with visual impairment are revealed. The emphasis is on the formation of their vital competencies, based on linguistic and literary material.

Item Type: Article
Additional Information: Вавіна Л. С. Реалізація компетентнісного підходу до навчання української мови і читання молодших школярів з порушенням зору / Л. С. Вавіна // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2012. - Вип. 3(1). - С. 13-17.
Keywords: pupils with visual impairment, elementary school, competence and competence, life competence
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education > 37.09 Organization of instruction
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools > 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
Divisions: Mykola Yarmachenko Institute of special education and psychology of National academy of educational sciences of Ukraine > Лабораторія тифлопедагогіки
Depositing User: наук. сп. Інна Всеволодівна Бобренко
Date Deposited: 08 Jul 2019 12:28
Last Modified: 08 Jul 2019 12:28
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/716680

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item