Тенденція як наукова категорія порівняльної педагогіки

- Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171) (2011) Тенденція як наукова категорія порівняльної педагогіки Порівняльно-педагогічні студії, 2 (8). pp. 7-13. ISSN 2306-5532

[img]
Preview
PDF
18585-27831-1-SM.pdf - Published Version

Download (438kB)

Abstract

Стаття присвячена розгляду категорії «тенденція», яка в умовах посилення прогностичної функції порівняльної педагогіки перетворюється на базову наукову категорію порівняльно-педагогічних досліджень.

Item Type: Article
Keywords: порівняльна педагогіка, описова, порівняльна та прогностична функції, тенденція.
Subjects: Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications > 3 Social Sciences > 37 Education > 373 Kinds of school providing general education
Divisions: Institute of Pedagogics > Department of Comparative Pedagogy
Depositing User: доктор педагогічних наук/завідувач лабораторії Олена Ігорівна Локшина
Date Deposited: 25 Nov 2014 09:47
Last Modified: 26 Mar 2019 13:04
URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/7118

Downloads

Downloads per month over past year

Actions (login required)

View Item View Item